در شرایط بحرانی ایران چه کنیم؟

فهرست مطالب

هر روز توی اینستاگرام میریم یا توییتر خیلی روحیه خودمون رو میبازیم چون اتفاقات اینقدر داره سریع میوفته که آدم نمیدونه اصلا چه کاری باید انجام بده و چیکار کنه و گیج شده. دوست داره سمت خودشو بگیره و بیاد وسط اما متاسفانه داشتن خانواده مثل فرزند مانع این موضوع میشه. دوست داریم کار کنیم ولی متاسفانه با مخالفت روبه رو میشیم و اصلا به کی باید فروخت وقتی همه ترسیدن . نمیدونن چی براشون خوبه چی بد.

امشب که بعدش اومدم این رو نوشتم دلیلش این بود خودم یکم دلم گرفته بود (البته راستش بیشتر از گیج بودن خودم که چرا نمیشینم و انجام بدم) پیام دادم و با دوستان صحبت کردیم به یک سری نتایج رسیدیم و همون ها رو گفتم اینجا هم بزارم بلکه به درد کسی هم بخوره یا شاید مثل ورق های سر رسید که پر میکنیم یک روزی بیایم و بخندیم به این روزا که چی گذشت و به کجا رسید.

قبل شروع بگم یک جمله ای جایی شنیدم که طرف میگفت بخش مشاوره رو به کارتون اضافه کنید و از سوالات نترسید. چون بعضی ها میان فقط تاییدیه بگیرن و نمیان واقعا مشاوره بگیرن. طرف یک لیست هفت یا ده تا سوال نوشته که بیاد بپرسه کدوم روش برای من بهتره حتی هر دو روش رو هم خودش میگه بعد تاییدیه از شما میگیره الان این روزا هم همه دقیق میدونن چی براشون خوبه و چیکار کنن بعد میان و فقط توی چت از هم میپرسن که چه کنیم.

حالا تو این شرایط بحرانی باید چطوری روحیه خودمونو حفظ کنیم؟

آهنگ یا پادکست گوش کن

من همیشه با آهنگ گوش کردن خودمو آروم میکردم اما الان بیشتر از 10 دقیقه نمیتونم آهنگ گوش بدم و بیشتر رمان گوش میدم . اسم رمان الان مردی به نام اوه هست که به نظرم اولای داستان خیلی بد بود اما الان داره جذاب میشه و یک فرد افسرده (البته اتفاقات و نداشتن خانواده این بلا سرش آورده . بعد از تمام شدن داستان حتما یک خلاصه ازش میزارم)

اگر میخوای  خلاصه کتاب مردی به نام اوه رو بخونی اینجا کلیک کن

غیر از آهنگ و داستان گوش کردن میشه کتاب خوند. الان بهترین موقع هست که همراه جمع بود و اگر نمیشه کار کرد خودمونو رشد بدیم. این استاپ ها مثل کرونا و یا مثل قطع شدن اینترنت رو باید جدی گرفت و یک پالس بدونیم که خدا میخواد یک تایم بده که ما روی کارمون تسلط پیدا کنیم. نه تنها کار بلکه زندگی.

زبان جدید یادبگیر یا انگلیسی رو قوی کن

میتونید زبان انگلیسی رو قوی کنید. من خودم قبلا برای زبان انگلیسی کلاس رفتم ولی به اوایل کلاس های آیلتس که رسیدم دیگه ادامه ندادم متاسفانه البته اون زمان کار و دانشگاه بود و خیلی سخت میشد ادامه داد ولی تا الان سعی میکردم لغات یادبگیرم و فیلم ها رو هرچقدر نفهمم زبان اصلی ببینم و یا محتوایی که برای کارم سرچ میکردم انگلیسی بود و بیشتر از همه گوش کردن به پادکست های انگلیسی توی کست باکس بود. الان شروع کردم اپ لرنیت رو انتخاب کردم و اکانت خریدم تا روش کار کنم.

اپ لرنیت پنج سطح داره که دوتاشو تمام کردم که مرور بشه تا الان حدودا ده درصد تاثیر داشته (چون گفتم قبلش هم بلد بودم و قصد کردم تا آیلتس کار رو جدی بگیرم)

روش های بازاریابی رو یادبگیر

یک سری چیزها همیشه برای ماها هست که میزاریم که تا صد سال دیگه انجام بدیم باید همیشه یک پوشه داشته باشیم بزاریم اون جا حالا که تایم داریم بریم روش کار کنیم. البته الان برای کار هیچ چیزی از بین نخواهد رفت حتی همین اینستاگرام و واتس آپ که فیلتر شدن.

چون صد در صد نهایتا یک یا دو سال دیگه مجدد همه استارلینک میخرن و میتونن بدون محدودیت زندگی رو ادامه بدن. دیگه هیچ چیزی نمیتونه جلوی حداقل تکنولوژی رو بگیره.

گفتم روش های بازاریابی چون مثلا اگر شما توی یک بخش کار میکردی بیا پنل و روش های جدید تر کار کن. من توی سایت کاری خودم که مجله طراحی سایت هست همه رو توضیح میدم. خواستی همراه شو و استفاده کن.

اگر قبلا از sms استفاده میکردی الان بیا ایمیل مارکتینگ یادبگیر حتی توی همین اوضاع ازش استفاده کن. اگر قبلا فقط روی اینستاگرام کار میکردی بقیه شبکه ها مثل لینکدین یا کست باکس که فیلتر نیستن هم استفاده کن . در کل راه های رسیدن به خدا زیاده 🙂

روی توسعه کارت کار کن

اگر عاشق کارت نیستی که هیچی ولی اگر هستی الان وقتشه بشینی یک لیست بنویسی از کارهایی که برای توسعه میشه انجام داد. مثلا اگر فقط تو زمینه عینک کار میکنی میتونی ببینی چی کنارش بهتر در میاد یا چه ایده هایی توی شارک تنکس و مستندهای خارجی گفته شده پیدا کنی و توی کارت بیاری. فیلم آموزشی برای توسعه ببینی و …

در کل از نشستن و به بقیه نگاه کردن هیچی در نمیاد به قول آقای بقوسیان ایده آل گرا نباشیم و کار رو فقط شروع کنیم و فقط ننشینیم همین تنها رمز همه دنیاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *