تماس های بی دلیل از کشور های دیگه

فهرست مطالب

تماس از شماره های خارجی به گوشی همراه

چند وقتی هست که گاهی با شماره های ناشناس از کشورهای دیگه تماس هایی داشتم با پیش شماره های +1 یا +58 یا +29  یا … (هر سری یک شماره خاص هست و گاهی از یک شماره چند بار تماس گرفته میشه). این موضوع خب امروزه که واتس اپ و اسکایپ و … هم هست کمی عجیب به نظر میرسه و معمولا تایم هایی تماس میگیرن که با ساعت های ما سازگار نیست مثلا ساعت 2 یا سه شب.

یکبار که تماس گرفت جواب دادم و هیچ جوابی کسی نداد و بعد کمتر از یک دقیقه هم قطع شد البته دقیق یادم نیست و شاید خودم قطع کردم.

امشب که دیدم زنگ خورد جواب ندادم و رد تماس زدم و رفتم توی گوگل سرچ زدم ببنیم دلیل این اتفاق چیه چون شنیده بودم میگفتن با این موضوعات هم میکنن و کلاه برداری و البته خیلی تو عمق قضیه نرفته بودم . تحقیق کردم توی سایتها زده بود که این کشورهای معمولا جهان سومی مثل لهستان و مراکش و … میان ربات میسازن و با این ربات ها به شماره های اتفاقی تماس میگیرن و به صورت تصادفی شماره ها رو میسازن و چیزی که جالبه بیشتر این شماره ها ایرانسل هستن و دلیل خاصی هم نداره.(البته این دلیل نمیشه که اصلا به همراه اول تماس نگیرن ولی درصد گفته شده و گزارش شده از کاربران ایرانسل هستن).

حالا این ربات ها بعد ساخت شماره باهاش تماس میگیرن و زود قطع میکنن چرا؟ چون بعد طرف میاد ببینه کی بهش زنگ زده و مجدد باهاش تماس میگیره و هزینه مکالمه به گردن شماس که زنگ زدین و هزینه بالا از حسابتون کم میشه. منظور اینه که اگر داخل کشور دقیقه ای 9ت بوده بین دو کشور میشه مثلا یک چیزی مثل دقیقه ای ده هزارتومن. خب اینجا این ده هزار میره برای اون کشور و یک جور کسب درآمد هست و پاسخ دادنش هم ضرری نداره ( من فکر میکنم اگر پاسخ بدید اون ربات بیشتر احتمال میده ری اکشن میگیره وبیشتر زنگ میزنه و خطری از نظر هک گوشی نداره تا اینجا که من تحقیق کردم)

کلاهبرداری با تماس تلفن فقط همین قسمتش هست که الکی پول زیادی از فیش تلفن یا اعتبار گوشی شما کم میشه .

راه حل جلوگیری از تماس های بین المللی

یکی از راه حل ها اینه که تماس های بین المللی رو ببندید. برای بستن تماس های بین المللی باید فقط این کدهای زیر رو وارد کنید که دیگه کسی نتونه تماس بگیره و مزاحمت ایجاد کنه.

برای سیم کارت های همراه اول طبق گفته خود سایتشون :

تمامی مشترکان دائمی و اعتباری همراه اول می توانند از طریق کددستوری #1*2922*10* جهت ‌ مسدودسازی تماس‌های بین‌الملل استفاده کنند. رفع محدودیت مکالمه بین الملل نیز با شماره گیری کددستوری #2*2922*10* انجام می‌شود.

و برای سیم کارت های ایرانسل :

من این موارد رو از سایتهای خود ایرانسل و همراه اول برداشتم و خودم تست کردم حالا اینکه جواب میده یا نه رو هنوز تازه وارد کردم اما برام پیامک اومد که تماس های بین المللی بسته شده.البته نمیدونم چرا همراه اول توی پیامش نوشته بود بازم ممکنه هنوز تماس دریافت بشه

در کل برای تماس های بین المللی وقتی راه حل هایی مثل اسکایپ و ایمو و واتس اپ و از همه بهتر گوگل میت هست دلیل نداره بخاطر هم کیفیت بهتر و هزینه کمتر سمت مخابرات برید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *